Khamis, 14 Mei 2009

WARKAH PERPISAHAN...


Alhamdulillah pujian dan syukur kepada Allah taala di atas kurniaan nikmat iman dan Islam, selawat dan salam buat junjungan besar Rasulullah s.a.w, ahli keluarga baginda, para tabi’, tabiin dan semua kaum muslimin muslimat.

Tanpa disedari telah berlalu 3 tahun pengajianku di UKM ini..terasa begitu cepat masa berlalu, bagaikan baru semalam aku mendaftarkan diri ke UKM.. Seluruh pelusuk UKM belum ku jelajahi..masih ada tempat2 yg xsempat untuk di jenguk. Namun apakan daya, masa tidak menunggu kita..terasa diri ini masih tiada ilmu walaupun 3tahun menimba ilmu di bumi UKM. Namun akan ku simpan memori indah ini sebaik-baiknya.

Buat pensyarah-pensyarahku,
Kalian telah banyak mencurahkan ilmu kepadaku, akan ku kenang jasa kalian, ku iringi doa semoga Allah merahmati kalian dan mendapat keberkatan daripada Allah taala. Tidak terdaya diri ini membalas jasa kalian yang banyak dicurahkan untuk mengajar insan-insan yang dahagakan ilmu.. doakan untuk kami semua semoga ilmu yang diperolehi dapat kami manfaatkan pada diri kami, keluarga, serta massyarakat seluruhnya. Halalkan ilmu tersebut buat kami, semoga ia berkat dan sentiasa kami amalkan.

Buat sahabat-sahabat seperjuangan sekalian.
Daku mohon jutaan kemaafan sekiranya selama perkenalan ini pernah diri ini mengguris perasaan kalian. Amat berat diri ini untuk berpisah dengan kalian semua. Tanpa kalian mungkin diri ini tidak kenal erti sebuah persahabatan.. kalian telah banyak mengajar diriku erti sebuah persahabatan yang ditaut erat dengan ukhwah islamiah. Semoga ukhwah yang kita bina kekal sehingga kita dipertemukan buat kali terakhir. Insya ALLAH. Segala pengorbanan dan jasa kalian akan ku ingat selalu..semoga bertemu dan berpisah kita kerana Allah..

Tidak dilupakan kepada sahabat-sahabat yang pernah bekerja dan berkorban masa dan tenaga bersama. Terutama yang terlibat dengan Tnzm FPI, Tnzm KIZ, PMFPI dan Perdana UKM serta ahli Islam Penyelamat Ummah seluruhnya. Ingin ku mohon jutaan kemaafan dari kalian semua sekiranya dalam bergerak kerja ada terkasar bahasa atau terlanjur bicara. Amat ku kagumi jasa kalian yang tidak kenal erti penat jerih dalam bergerak kerja, masa kalian dipenuhi dengan amal kebajikan walaupun kalian tidak punya masa untuk duduk menggoyangkan kaki seperti insan lain yang punya banyak masa. Namun pengorbanan kalian yang diselit dengan keiklasan dalam bekerja akan diganjari dengan pahala oleh Allah taala.

Kepada adik-adik fpi atau perdana atau semua sahabat-sahabat yang mengenali diri ini. Mohon jutaan kemaafan di atas kesalahan dan kesilapan yang dilakukan secara sengaja atau tidak. Ku doakan semoga kalian semua diberi kejayaan dalam menempuh perjalanan hidup yang masih panjang. Ikhlaskan niat kerana Allah dalam menuntut ilmu, semoga dikurniakan ilmu yang bermanfaat dan di berkati Allah.

Semoga pertemuan kita di sini tidak berakhir dengan jarak jauh yang menghalang kita, semoga ukhwah yg dibina berkekalan selama-lamanya. Begitu sedih untuk ku luahkan perkataan ’perpisahan’ dengan kalian semua. Namun sudah menjadi lumrah bahawa setiap pertemuan akan berakhir dengan perpisahan.. tidak terdaya diri ini menghalang, namun perpisahan sebenarnya satu hikmah untuk kita merasai dan menghargai sebuah persahabatan dan nilai kasih sayang. Tanpa perpisahan mungkin kita tidak akan menghargai sebuah persahabatan dan perkenalan.


Semoga kehadiran warkah ini menjadi penawar kerinduan kepada kalian semua. Moga kita dipertemukan lagi, jutaan kemaafan daripada semua pihak samada yang dikenali atau tidak. Sama-sama kita doakan semoga kita diberi kejayaan yang diimpikan. Doakan kita semua termasuk dalam golongan hamba yang sentiasa mengingati Allah, Ummat yang mengamalkan sunnah Rasulullah s.a.w dan anak yang soleh dan solehah. Semoga berjumpa lagi..Wassalam..

0 Comments: